Już ponad rok mierzymy się z globalnym problemem jakim jest epidemia koronawirusa, a gospodarka nadal kręci się w rytmie ciągłego znoszenia i zaostrzania restrykcji. Pomimo bezustannej walki z zagrożeniem, nie możemy być pewni, że najmocniejsze uderzenie jest już za nami. A co będzie z branżą eventową jeśli pandemii nie uda się opanować?

Ostatnie miesiące wywróciły życie wielu ludzi do góry nogami. Nikt nie był przygotowany na epidemiologiczną traumę, szczególnie kiedy wraz z życiem codziennym całkowicie wywraca się rynek pracy. Ograniczenia nie odnoszą się jedynie do noszenia maseczek i zachowywania określonej odległości. Całkowicie wstrzymano życie społeczne – zostały zamknięte muzea, teatry, kina czy restauracje. Natomiast zasady, które dotknęły branży eventowej zmusiły wiele firm do organizacji wydarzeń wyłącznie w formie on-line i choć część nie jest obecnie przekonanych do tego rodzaju spotkań, być może w niedalekiej przyszłości, chcąc utrzymać się na rynku, będą musieli zmienić swoją komunikację biznesową.

W branży eventowej organizowanie wydarzeń jest jednym z elementów promocji firm. Głównym założeniem jest przyciągnięcie określonej grupy docelowej. Można odnieść wrażenie, że w dobie kryzysu, największe starty ponoszą te związane z turystyką – dopóki szczepienia nie przyniosą oczekiwanych efektów, są marne szanse na to, by wrócić do „normalności”. Jednak nie tylko turystyka cierpi. Wraz z rozwojem sytuacji epidemiologicznej została również wstrzymana organizacja wydarzeń sportowych, imprez plenerowych czy rekreacyjnych – ograniczono nie tylko aktywność o charakterze sportowym, ale też możliwość przygotowania różnego rodzaju kongresów, konferencji czy targów.

Według danych podawanych na głównej stronie rządowej: https://www.gov.pl/web/koronawirus/aktualne-zasady-i-ograniczenia możemy się spodziewać, że kolejne zmiany dotyczące imprez kulturalnych, sportowych czy artystycznych, zostaną wprowadzone 18 kwietnia.

W branży zajmującej się organizacją imprez istnieją specjaliści, którzy potrafią zaprojektować swój sukces nawet w dobie kryzysu. Kiedy pojawiły się pierwsze sygnały na temat pandemii i pierwsze obostrzenia okazało się, że wiele firm nie było przygotowanych na taki kryzys gospodarczy. Jednak po roku, kiedy niektórzy musieli się przebranżowić, zmienić model biznesowy i poradzić sobie w tej ciężkiej społeczno-gospodarczej sytuacji, jedno jest pewne, niektóre zmiany już z nami pozostaną, a jeśli działania, którymi do tej pory zajmowała się wasza firma są niemożliwe do zrealizowania, warto zastanowić się nad tym jak poradzić sobie w inny sposób, aby utrzymać swoją pozycję na rynku oraz pozyskiwać nowych klientów. A póki co pozostało nam jedynie uwierzyć, że w 2022 roku powróci możliwość organizacji wydarzeń.

Napisz do nas!