Strategia to pomysł na markę – czym ma się wyróżniać czy do jakich grup docelowych docierać, ale także, jakie narzędzia wykorzystywać. Organizacja wydarzeń to właśnie jeden ze sposobów na budowanie brandu oraz osiągnięcie celów biznesowych.

Dlaczego warto rozpatrywać event marketing jako stałe, strategiczne działanie?

1. Tradycyjne formy reklamy wyczerpują się

Coraz częściej dostrzeganą wadą tradycyjnych form promocji jest ich jednostronność. Konsumujemy przekaz bez możliwości interakcji, a dodatkowo jesteśmy atakowani komunikatami wątpliwej jakości. Receptą na to jest wykorzystanie narzędzi marketingowych opartych na jakości i sile oddziaływania. Dzięki eventom dostarczysz konsumentom wyjątkowych doświadczeń i niecodziennych emocji. Tego nie da reklama w prasie czy billboard!

2. Budujesz trwałe relacje z Klientami

Jeden okazjonalny event pozwoli Ci oczywiście spełnić krótkofalowe cele – na przykład zdobędziesz nowe kontakty biznesowe, zaprezentujesz się jako prelegent czy poinformujesz o zmianach w firmie. Warto jednak zobaczyć w event marketingu sposób na wzbudzenie w Klientach ciekawości i przywiązania. Coroczne konferencje pod stałym hasłem przewodnim z czasem staną się tradycją w branży, a Twoja marka docenianym gospodarzem. Do tego potrzeba czasu i stałych aktywności!

3. Twoi pracownicy stworzą zespół

Event marketing to nie tylko narzędzie komunikacji zewnętrznej, ale także wewnętrznej. Cykliczna organizacja imprez integracyjnych przełoży się na efektywniejszą współpracę pracowników oraz lepszą atmosferę w zespole. Takie inicjatywy pomogą Ci także budować markę pracodawcy, czyli employer branding.

4. Kreujesz marketing w social mediach

Dzięki zdjęciom czy krótkim filmikom Twoi goście mogą pochwalić się udziałem w imprezie sieci swoich znajomych, a Ty zyskujesz nienachalną reklamę jako atrakcyjny partner i pracodawca. Wydarzenie przygotowane w najmniejszych szczegółach sprawia, że ciekawe kadry znajdują się na każdym kroku, a fotografie są pełne dobrych emocji. Materiałami multimedialnymi możesz uzupełnić także swoje profile – takie posty zwykle generują dużo większe zasięgi organiczne (bezpłatne).