Przed świętami Bożego Narodzenia w niemal każdej firmie stawia się na integrację oraz nieformalne spędzanie czasu wśród współpracowników. Klienci decydują się zwykle na organizację wydarzeń poza przestrzeniami biurowymi, a restauracje i hotele mają kalendarze pełne grudniowych rezerwacji już w sierpniu. 

Jak zacząć planować imprezę świąteczną? Przede wszystkim z dużym wyprzedzeniem. Już podczas wakacji warto znać termin oraz przybliżoną liczbę osób, aby w ogóle zacząć poszukiwania odpowiedniej lokalizacji. Te naprawdę ciekawe rezerwowane są rok wcześniej już od kilku sezonów. Trend ten będzie się pogłębiał, bo firmy coraz lepiej rozumieją, że event marketing i wyjazdy integracyjne przynoszą wymierne korzyści. Dzięki nim pracownicy czują się docenieni oraz lepiej funkcjonują jako zespół.

Ciekawą opcją jest także organizacja imprezy gwiazdkowej w firmie, choć nie każdy może sobie na to pozwolić. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo posiada przestrzenie możliwe do zaaranżowania, np. open space czy halę produkcyjną, warto rozważyć tę opcję! Agencja eventowa zajmie się twórczą zmianą wizerunku miejsca, a goście zobaczą je w zupełnie nowym świetle.

Przemyślana koncepcja kluczem do sukcesu

Na początkowym etapie planowania imprezy gwiazdkowej musisz także zastanowić się, jaka będzie koncepcja eventu. Impreza tematyczna? Koncert? Wyjazd firmowy? Gościom, szczególnie, jeśli organizujesz takie wydarzenia co roku, miło jest zaserwować element zaskoczenia. Każda impreza świąteczna powinna mieć nastrojowy klimat, integracyjne atrakcje oraz ciekawy scenariusz, aby pracownicy zawsze z chęcią brali w nich udział.

W opracowaniu koncepcji kreatywnej oraz świeżym spojrzeniu na powtarzane co roku spotkanie mogą wesprzeć Cię eksperci z agencji eventowej. Benefitem współpracy z agencją jest także brak zmartwień o dostępność podwykonawców, czyli fotografa, animatorów czy dostawców potrzebnego sprzętu. Wszystkim tym zajmą się specjaliści od event marketingu.

Jeśli zdecydujesz się na drobne upominki dla gości, szczególnie z brandingiem, także wybierz je jeszcze latem i zleć agencji. Jesienią dystrybutorzy mają prawdziwą klęskę urodzaju i mogą nie zdążyć z Twoim zamówieniem na czas. Podwykonawca dopilnuje, aby współpraca przebiegła sprawnie.

Bez względu na to, jaki charakter będzie miała Twoja impreza gwiazdkowa, musisz pomyśleć o niej kilka miesięcy wcześniej, aby najlepsze miejsca, terminy oraz realizatorzy byli wciąż jeszcze dostępni!